de zuilprofessionalorganizing@gmail.com 06 - 11430055
STRUCTUUR AANBRENGEN IN JE HUISHOUDEN, HOE LOSSEN WE HET SAMEN OP?
Als ik in gesprek raak over mijn werk als Professional Organizer krijg ik vaak het volgende te horen: “ik weet wel iemand die jouw hulp goed kan gebruiken” of “kun je ook mijn partner helpen zodat ik mij niet meer zo hoef te irriteren aan zijn/haar gebrek aan structuur, thuis? We kennen allemaal wel iemand die de hulp van een Professional Organizer kan gebruiken maar waarom is het zo lastig deze mensen ook daadwerkelijk te bereiken?
Vaak heeft de desbetreffende persoon er zelf geen last van dat het thuis misschien niet allemaal ordelijk en gestructureerd verloopt. Dan heeft het gebruik maken van een Professional Organizer weinig zin. Als je zelf geen probleem hebt dan wil je meestal ook niet geholpen worden en dat is prima.
Een ander verhaal wordt het als je samenwoont met diegene waarvan jij denkt dat deze persoon hulp nodig heeft bij het aanbrengen. De een ergert zich aan bijvoorbeeld gebrek aan structuur, terwijl de ander gruwelt van structuur. Hoe dan verder?
Kijken en vooral luisteren naar hoe beide partners het door hen gewenste huishouden voor zich zien, inzicht geven, samenvatten en tenslotte tot een leefbare situatie komen, dat is nu hetgeen waartoe een Professional Organizer uitstekend in staat is. Met respect en aandacht voor beide partijen, zodat er geen sprake is van een winnaar en verliezer maar alleen maar win-win.
Want hoe fijn is het om rust te kennen, rust thuis? Rust omdat je weet hoe de zaken thuis geregeld en verdeeld zijn? Op het moment dat op ons werk zaken gaan wringen, gaan we toch ook om de tafel zitten om helderheid te krijgen? Om te zorgen dat we niet langs elkaar heen werken maar samenwerken? Uiteindelijk hebben alle partijen hier namelijk voordeel van.
Misschien lees je deze blog en denk je: hé, het lijkt alsof dit over mij gaat! Dat zou ik erg mooi vinden. Maak het dan zeker eens bespreekbaar! Laat deze blog lezen en kijk of je door allebei te bewegen verder kan komen. Zo nodig met de hulp van mij, Anita van Zuijlen, Professional Organizer!